تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست جابجایی ستون برق در خیابان فداییان اسلام‌ مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه
سرخط خبرها

معاون وزیر ارشاد در مشهد: اراده وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۱۸۰۵۶
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
معاون وزیر ارشاد در مشهد: اراده وزارت ارشاد برای توسعه فعالیت‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع)
معاون حقوقی و امورمجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت ارشاد اراده پولادینی وجود دارد تا در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گام‌های بزرگی در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت بگیرد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، سید محمد هاشمی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در مشهد گفت: این بنیاد بدون همکاری همه جانبه با آستان قدس رضوی توفیقی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مدیرعامل سابق این بنیاد حرکت‌های روبه جلو و قوی انجام شده، ادامه داد: مدیرعامل جدید بنیاد نیز شخصیتی است که در حوزه اندیشه، فرهنگ، هنر و ... دارای کارنامه درخشانی بوده و برآمده از جبهه انقلاب است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: تمام جهان ما را به اسم امام رضا (ع) می‌شناسند و چه بهتر که این ظرفیت برای شناساندن سیره رضوی استفاده کرد؛ لذا برای اینکه این هدف محقق شود باید فعالیت‌های بنیاد را توسعه دهیم.

به گفته هاشمی، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اراده پولادین و همه جانبه‌ای وجود دارد که گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شود.

موسوی، عضو هیئت امنای بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: در تعامل با شهرداری و شورای شهر مشهد می‌توان گام‌های بلندی در زمینه توسعه فعالیت‌ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید اقدامات فرهنگی بنیاد دارای پیوست اجتماعی باشد.

رسانه، مهمترین ابزار در جنگ قدرت‌ها است

در ادامه این جلسه مرتضی سعیدی زاده، رئیس جدید بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، گفت: ما امام رضا (ع) را در گوشه‌ای از تاریخ صدر اسلام نمیدانیم بلکه از ایشان برای حل مشکلات نظام و انقلاب کمک و مدد میگیریم. باید از این گنجینه عظیم در گام دوم انقلاب بهره بگیریم.

وی اظهار داشت: جامعه ما تشنه معنویت و اخلاق است. دریای بی پایان امام رضا (ع) منبعی برای رسیدن جامعه به ساحلی امن است.

رئیس جدید بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: باید با بهره گیری از توسعه فرهنگ رضوی، این اقدام را در جهان اسلام توسعه دهیم. دیپلماسی فرهنگی و عمومی بر پایه معنویت رضوی، ماموریت بنیاد است.

سعیدی زاده، افزود: رسانه مهمترین ابزار جنگ قدرت‌ها است. رسانه امروز در مقابل ایران بسیار پیچیده است و باید خود را در بنیاد در این زمینه بروز و فعال کنیم. حرکت ما خدمت در دستگاه امامت و ولایت است.

برازش، مدیرعامل پیشین بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز تصریح کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از سال ۹۱ گسترش پیدا کرد و به شکل جهانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: حضور در فضای مجازی، با بازدید‌های چند صدهزارتایی و حضور در استان‌ها از جمله اقدامات ما در این مدت بوده است.

برازش با اشاره به اعتبارات این بنیاد گفت: طبق گفته مدیران ما ۵ میلیارد تومان بیشتر از بودجه موجود در بنیاد هزینه کردیم، اما بدلیل عدم تخصیص بودجه، زیان ۵ میلیاردی به ما تحمیل شد. اما امروز بنیاد صورت‌های مالی قابل قبول و بدون بدهی دارد.

به گفته وی، یکی از مشکلات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نداشتن ساختمان مناسب است که امیدواریم مکانی در شان این بنیاد تهیه و در اختیار قرار بگیرد.

گفتنی است، با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و در راستای اجرای مواد ۱۴ و ۱۶ اساسنامه بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و با توجه به مصوبات هیات امناء و هیات مدیره، مرتضی سعیدی زاده به مدت ۴ سال به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره این بنیاد منصوب شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->